10 Ağustos 2012 Cuma

EĞİTİMDEKİ DİKEY BOYUTTA HEDEFLER

DİKEY HEDEFLER

HEDEFLER
 
ÖZELLİKLERİ




Uzak
Hedefler
—Ülkenin politik felsefesini yansıtan hedeflerdir. Atatürk' ün "Çağdaş uygarlık düzeyine ulaşmak" sözünde ifadesini bulmuştur.
—Kaynağını anayasadan almaktadır. Milli eğitimin genel amaçları, Atatürk ilkelerine bağlı bireyler yetiştirmek, İyi yurttaş, iyi vatandaş, meslek sahibi olmak. Bunlar sonucunda ülkenin ileri medeniyetler seviyesine ulaşması örnek verilebilir
—Politik felsefeyi yansıtır. ANAYASADA YAZILIDIR (KANUN MADDESİDİR)
—Uzun vadede gerçekleşir. İdeal insan tipini verir. En soyut hedef kitlesidir.
—1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ile belirlenmiştir.
*Atatürk İlke ve İnkılâplarına ve Anayasa da ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı… Hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen… Yurttaşlar yetiştirmektir.
*Beden zihin ahlak… Yapıcı yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek.
*İlgi istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek… Toplumun mutluluğuna katkıda bulunabilecek bir meslek sahibi olmalarını sağlamak
 
Genel
Hedefler
—Uzak hedeflerin yorumudur. Bu hedefler, Milli eğitim şurası raporları kalkınma planları gibi metinlerde yer alır.
—İki seviyede ele alınır. Birincisi eğitimin genel hedefleri, ikincisi de okulun hedefleridir. Eğitimin genel hedefleri uzak hedeflere yöneliktir. İlköğretimin hedefleri, okulun hedefleri gibi
—Genel hedefler öğretim programı içerisinde ele alınır.
—İlköğretimin hedefleri, meslek liselerinin hedefleri, ya da ilköğretimin birinci sınıflarının hedefleri
 
Özel
Hedefler
—Genel amaçlar doğrultusunda belirlenen derslerin disiplinlerin hedefleridir. Bir ders düzeyinde öğrencilerin kazanması gereken özellikler ve davranışlardır.
—Dersin ya da ünitenin hedefleridir.
—En somut hedef tipi olan özel hedefler bilişsel duyuşsal ve psikomotor olmak üzere üçe ayrılır.

UZAK HEDEFLER (Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları)
GENEL HEDEFLER (Okullar ya da sınıfların hedefleri)
ÖZEL HEDEFLER (Dersin ya da konu alanının hedefleri) 3 e ayrılır.
 1-Bilişsel Alan (Zihinsel ilgi faaliyetleri)
 2-Duyuşsal Alan (Duygularla ilgili)
 3-Psikomotor Alan (Zihinsel ve fiziksel)
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder